Nieuws

Moeite met de drukte op Schiphol? Vraag op tijd assistentie aan!

Mensen met een (onzichtbare) beperking kunnen op Schiphol assistentie krijgen vanaf het inchecken tot aan de gate. Reizigers geven het meteen aan bij de boeking van het vliegticket of de reis. De luchtvaartmaatschappij of het reisbureau geeft dit dan door aan de luchthaven. Later aanvragen bij de luchtvaartmaatschappij kan ook tot minstens 48 uur voor vertrek.

Heb je al hulp nodig vanaf het parkeerterrein, de bushalte, het NS-perron, de toegangsdeur van de terminal of een andere plek op Schiphol? Mail dan naar assistentie@airportcaddy.nl om hiervoor een afspraak te maken.

Verder heeft Schiphol voor mensen met een onzichtbare beperking ook de zogenoemde groene keycord. Iedere medewerker herkent zo dat een reiziger of kind meer tijd en ruimte nodig heeft. Zij mogen sneller door alle security- en paspoortcontroles en verkorten daarmee het lange wachten. Reizigers met een groene keycord kunnen er ook voor kiezen om bij hun reisgezelschap te blijven en samen door de diverse controles te gaan. Een groene keycord haal je – na het inchecken – op bij één van de vier Assistance balies in de vertrekhallen.

Meer informatie over assistentie en de groene keycord vind je hier op de website van Schiphol.